söndag 27 mars 2011

..jag har påbrå...

...det var några som tyckte att jag skulle ta det lugnt efter att ha sett min båtbotten på bloggen, vilket jag enligt min definition har gjort, tagit det oerhört lugnt.

Den som inte tar det lika lugnt är min 83-åriga mamma som bröt lårbenshalsen för tre veckor sedan, och numera tar sig fram med gåbord eller rullator, i alla fall ett tag. I går morse ringde hon och frågade om jag som nyopererad ville ha hjälp med något, dvs hon  med rullator och min 90-åriga pappa kanske skulle kunna hjälpa mig med något, handla eller städa! Så om du funderar över vad jag har för påbrå, så är det stål i föräldrarna Jansson, och jag känner mig rätt ynklig med min nyopererade vänstra axel som knappt orkar skrapa lite på båtbotten.

1 kommentar:

  1. Vilket härligt inlägg Stina! Jag bara ler för mig själv.. Goa föräldrar som ser möjligheterna istället för hindren... Heja dom! Jag försår ditt påbrå.. Önskar dig en fin dag/Mia

    SvaraRadera

Leta i den här bloggen