lördag 2 april 2011

..en inspirerande lördag...

I dag har jag varit lärare åt Kryssarklubbens kvinna ombord nästan hela dagen.

Jag skulle lära dem hur de lär ut och hur de hanterar Nawica. Jag var egentligen inte lärare, utan mer mental coach åt de flesta av dem. De klarade av Nawica alldeles utmärkt själva.


Fast jag vet inte om de blev helt glada när jag passade på att kliva av Nawica vid en tilläggning, och bad styrman komma tillbaka och lägga till, utan mig. Sedan fick alla prova på att lägga till utan min inblandning.

Jag tror det var bästa sättet att få dem att känna att de faktiskt kan köra Nawica utan att jag är med.




Ja, större delen av dagen spenderade jag med SXK, men jag hann med att prata med skepparen Bengt Tarre på  FARR 65:an Celeste. Riggaren Hampus och Bengt höll på att mäta för att sätta i nya fall till Celeste.

Tänk att jag skall få segla henne, bara jag får mitt RYA Yachtmaster offshore med posten, och blir tillräckligt bra i axeln för att gå på Basic Safety-kurs för commersial endorsment. Bengt och jag skall prata om Äventyrssegling i Långedrag 14/4, du är välkommen om du vill. Vi hoppas att det är vår i luften då, för det var det i luften i Långedrag i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen