fredag 15 juni 2012

Ännu en kommunikationskanal, hur svårt kan det vara?

.....ytterligare en chans att kommunicera...

Jag skall börja twittra och använda bambuser ofta och det omgående. 160 tecken är det visst, som man har på sig för att få fram sitt budskap. Som webmaster och ansvarig för sociala media hos GKSS under Dam-WM i matchracing mellan 25-30/6 gäller det att allt flyter och fungerar. För att man skall våga flyga, då måste modet vara något större än rädslan och en gynnsam vind råda. det uttrycket har någon myntat en gång, men skall jag vänta tills en gynnsam vind råder, då lär det inte hända. Jag gör som jag brukar, slänger mig handlöst rakt ut, för hur svårt kan det vara?!

Går du redan nu in och läser på sidan, ser du att det finns en del att önska. ;Men dag efter dag blir det bättre, men det tog ett tag innan jag fick de rättigheter jag skulle ha för att kunna lägga upp dokument och redigera. Information är makt, och ibland verkar det som det finns en och annan som inte är så noga med att det går bra på hemsidan, och det gillar inte jag. Men den personen kände inte Stina Jansson. Jag tog fram meningen  " Det är i motvind som en drake lyfter", och satte den på skärmen, och sedan satte jag fart. Det kommer bli hur bra som helst :-)

Så det nya målet är att kommunicera kortfattat, och sätta upp twitter på bloggen. Tänkte börja med att öva på min nyinköpta skrivarplatta för dykare som du ser på bilden ovan. Jag har den som ett bra exempel på ett enkelt sätt att dokumentera när inte datorn eller ipaden finns i närheten, vare sig du kappseglar, har sjukdomsfall ombord eller behöver underhålla uttråkade barn eller vuxna i sittbrunnen. inte för att jag behöver kunna kommunicera i eller under vattnet, även om det finns de som tror det.

För vi behöver inte flera kommunikationskanaler, vi behöver färre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen