onsdag 12 september 2012

Det är bara att slänga sig ut på djupt vatten, igen...

Just nu sitter jag med en kopp te och en trave böcker framför mig och undrar varför jag alltid får för mig att jag skall lära mig något nytt!

Ibland tänker jag att det vore bra om jag hade en och annan spärr på det området, men det brukar ju gå bra. Så hur svårt kan det vara, egentligen?

Vad är det nu som hänt? Jo, jag har precis kommit hem från första kurstillfället för att få sända amatörradio , och det bara haglade begrepp som motstånd, resistans, och frekvensbredd. Dessutom verkar det bli 15 kurstillfälle, vi lär skriva prov någon gång i juletid.

Jag tar till ett gammalt ordspråk; För att äta upp hel elefant. då får man äta den i småbitar!

Det värsta är att det kändes som en hel elefantflock kom dundrande, men det får lösa sig. Utveckling blir det av att lösa svårigheter, inte av att bara glida med.

Så, here we go again....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen