söndag 21 oktober 2012

Bort med energitjuvarna!


Full framåt med energi!

Livet är för kort för att låta energitjuvar dra ner energiniåerna i mitt liv. En del människor är energigivare under vissa tider, och under andra tider tar de energi, det är en del i det som bygger vänskap. Men sedan finns det personer som alltid tar energi, det spelar ingen roll vad man gör för dem eller med dem, de är energitjuvar. Jag har valt bort energitjuvarna ur mitt liv, men inte lyckats helt och fullt, för energitjuvarna verkar kunna hitta tillbaka igen alltför ofta. Undrar om det beror på mig eller dem?

När jag träffar människor som ger mig energi, då känner jag mig levande, då kan jag uträtta underverk med vänster handen, medan höger hand sköter allt det ordinarie arbetet. Det är då det går att uträtta riktiga underverk!

I eftermiddag har jag haft ett sådant energigivande möte. Egentligen inget märkvärdigt möte alls, men efteråt kände jag att jag hade fyllt på energinivåerna igen rejält. Idéerna flög fram och tillbaka, vi skapade nytt medan vi pratade, lade till och drog ifrån, helt prestigelöst. Resultat av mötet blev bra, och det kommer bli bra de kommande veckorna också. När jag kom hem var det bara att starta nästa projekt med full fart, och snart var det avklarat också!

Det gäller att ha sådana energigivande möten ofta, helst varje dag, ja flera gånger varje dag! Då kan jag till och med stå ut med en energitjuv då och då, för jag får påfyllning av dem som ger energi.

Sedan kan jag alltid titta mig i spegeln, stjäl jag någons energi, eller ger jag energi? Ja, det kan vara värt att fråga omgivningen om det, och inte fråga några ja-sägare, utan några ärliga och uppriktiga vänner.

Dagens möte på eftermiddagen var energigivande, men det kan kanske ha något att göra med att ämnet var marknadsföring av stor segelbåt med svarta segel, men det är en annan historia.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen