lördag 20 oktober 2012

En ny seglingssäsong har börjat. Kolla in många möjligheter här!




Egentligen borde städa och tvätta istället för att sitta framför datorn. Men morgonens spaning på olika seglingssidor, med början på blur gjorde att jag blev varm i hjärtat. Det finns fullt av möjligheter att segla ända fram till jul.

Pär Bäck, mannen som arrangerar Bohusracet, har nu skapat Tanumstrrand winter sail race, en möjlighet att kappsegla med lånade båtar när du har satt din egen båt på land 24-25/11.

Samma helg, ja mer en långhelg 22-25/11  kan du segla med mig och några till ombord på Celest of Solent, det är Winter race längs västkusten.

Helgen efter 1-2/12 borde det vara gott om båtar på havet,
Marstrands segelsällskap anordnar Frostbite race den helgen. Samtidigt den 1/12 går årets sista 12-timmarssegling inom SXK på Västkusten. Tänk om man kunde ha målgången på Marstrand, vilket kalas det kunde bli.

Lugn bara lugn, jag har inte glömt ostkusten. De har de lite kallare i Stockholm, så redan helgen 17-18/11 arrangeras Ice Cup på Lidingö.

I Stockholmstrakten arrangerar Linda Lindenau seglingsturer till Möja och julbordseglar till Sandhamn i november och december. Du läser mera om det här.'

Vill du äta ett fantastiskt julbord och tillbringa större delen av helgen ombord på en båt, då har jag själv en julbordssegling från Göteborg till Klädesholmen 15-16/12.

Det finns säkert flera möjligheter, tipsa mig gärna.

Som sagt, vem har sagt att seglingsssäsongen tog slut?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen