söndag 14 oktober 2012

Fylld av energi....

efter en helgs intensivt arbete.

Ombord på isbrytaren Frej i hamnen i Luleå


Nätverket kvinnliga förebilder i båtlivet har haft höstmöte i Luleå. Luleå är långt borta. Hur långt bort det faktiskt är blir inte riktigt klart för mig förrän vi tittar på sjökort 43 över Bottenviken Norra. De har inte så många distans att segla norrut på, mer öster och söderut. Deras begrepp att segla söderut, då är de fortfarande långt norr om Stockholm. Skall jag segla söerut, då menar jag att jag är på väg mot Biscay, och Spanien och Portugals kust. Men så avlångt är landet.

Nätverket som kommer från ett projekt som Linda Lindenau startade 2013 för att få fram flera kvinnliga förebilder i båtlivet. Från ett projekt med statliga pengar till ett nätverk där alla finansierar sitt eget deltagande har det gått förvånands värt bra. De 29 deltagarna blev 21 inrapporterade större eller mindre projekt, som kom ner till cirka 15 deltagare.

Vi är några stycken som varit med på alla möten, men livspusslet måste gå ihop. Antalet deltagare på våra träfffar har varierat. Det som aldrig varieras är mängden projekt som varit igång sedan vi träffades sist, och energi som vi ger till varandra.

I går hade vi lektioner, studiebesök och projektredovisningar mellan 9.30 till klockan var närmare 20 på kvällen. Bland det sista på kvällen, med extra gäster inbjudan höll jag föredrag om sommarens segling till Island. Det är så fantastiskt roligt att få berätta om seglingen, och det fina bildspelet som jag får lov att använda utan att ha lyft ett finger, det är så inspirerande och talar för sig själv. Kul att att få frågan direkt- hur kan jag göra för att anmäla mig till segling med Celeste!

Sedan åt vi middag och fortsatte prata.

I dag fortsatte vi klockan 10-14.30 med att presentera status på våra olika projekt, sedan var jag tvungen att åka till flygplatsen för att flyga hem. Så många både små och stora insataser, som sammantaget har gjort mycket. Jag känner mig uppfylld av stor energi, det är nästan farligt, för det går att lova alldeles för mycket just nu, fylld med endorfin och adrenalin.

Så detta nätverk, det känns som det är atomkrafter i, det skall vi fundera på hur vi bäst delar med oss av. Så klart vi har idéer, vi som har såååå mycket energi, och när vi träffas då förökar sig energin.

Så den här energikicken, den lever jag på länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen