söndag 7 oktober 2012

Längtar efter.....

.. att kunna springa och gå obehindrat igen, och jag är på god väg.
Men det jag längtar allra mest efter är att umgås med mina vänner, både gamla och nya. För det är inte så enkelt att få till oplanerade aktiviteter nu för tiden. De elektroniska kalendrarna är fullbokade!

Tänkt vad livet gör med oss alla. Vi som brukade segla, åka skidor, vandra, paddla,  åka långfärdsskridskor och umgås över en varm soppa eller ett enkelt glas vin i vinkällaren en fredagskväll. Inget av det har blivit av lika regelbundet de senaste 10-12 åren. Att bara ta en promenad runt Delsjöarna till Bertilssons stuga med ett stort gäng, det känns lite grann som oöverstigligt att få till för det mesta.

Några av vännerna är mitt i karriären, några är mitt i livet med små barn, några lyckas vara mitt i både karriären och barnlivet samtidigt. Vi som lever som singlar eller som par utan barn, eller skilda med barn var annan vecka umgås mera, och de som lever som par som har barn umgås med varandra, för det är enkelt för dem. Det var längesedan jag lyckades få ihop en lördagsmiddag hemma, med flera än en barnfamilj i stöten.

Ja, då kanske vi skall vända förstoringsglaset mot Stina Jansson också. Jag arbetar drygt 110 % med det jag har lön för, och sedan gör jag en massa roligt utöver det, det mesta i seglingens tecken. Så mycket roligt att det är svårt att få tiden att räcka till ibland. Då blir jag osocial, för jag tillbringar en helg med att  adminstrera och planera kommande roligheter. Så jag är inte så enkel att få tag i jag heller, och ibland är det faktiskt rätt skönt att få vara ensam en hel helg.

Just nu har planerar jag för en mängd olika roliga aktiviteter i oktober, november och december, det gäller att prioritera. För jag längtar efter mina vänners sällskap även om de inte alltid tror det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen