onsdag 7 november 2012

Vissa tillfällen kommer bara en gång


De är duktiga i Team Agraff

Ja, det gäller att ta chanserna i livet, för annars får du bara se ryggen på dem som vågade ta chansen. Sedan är det frågan om jag får chanser, eller om jag tar chanser. Det finns de som säger att jag ALLTID får en massa chanser på skojigheter, och så muttrar de och undrar varför de själva inte får några chanser. För så var jag tuffare och påpekade raskt att jag minsann  tog alla chanser jag fick, men jag inte var ensam om att få chanser. Skillnaden var bara att jag alltid och konsekvent alltid har varit beredd att ta chanser när jag får dem, om jag tycker det verkar intressant, roligt eller ibland tillräckligt utmanande. Ingen kommer att kunna säga om mig att jag inte tog chansen när jag fick. Fast ibland blir jag trött av alla chanser som dyker upp, för det där med att säga NEJ, det har jag inte lärt mig ännu. Så för att slippa att alltid bli omseglad av Agraff på 12- eller 24-timmars, då seglade jag med dem i höstas. Det var både roligt och lärorikt, men någon Agraff tröja fick jag inte. Jag får väl ta fram en tröja för Team Emma till våren om jag skall segla 12- eller 24-timmars för att peppa dem. För att ta chansen att igen försöka vinna över Team Agraff, och slippa se deras akter att försvvinna i fjärran igen.


Föredrag nr 4 om seglingen Göteborg-Island ToR
Något jag faktiskt har sagt nej till några gånger, eller i alla fall nja, eller kanske är att prata om sommarens segling Göteborg- Island ToR, för det kom så många förfrågningar med en gång.. Men det är fantastiskt roligt att få berätta om sommarens segling, och med det fina bildspelet och  powerpoint-presentation som Jens Bengtström har gjort är det enkelt. Det känns som en kick varje gång. Så numera tar jag de chanser jag blir erbjuden att prata om seglingen.  I kväll var det föredrag nummer 4 på SXK 24-timmars höstmöte, i SSRS-huset i Långedrag. Cirka 25 personer lyssnade. Det var roligt, och snart 'är det dags för föredrag nummer 5 i Stockholm till helgen. Det är Seglarnas helg på Gransegel i Nacka. Du hittar hela programmet på blur . Så är du i Stockholm, då tycker jag att du skall ta chansen! För det tillfället kommer inte tillbaka, i alla fall i inte i den formen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen