fredag 7 december 2012

Nu skall jag bli modig!

Karta över Island, listor till SISU med mera...

Så enkelt det är att fylla på energin igen. Efter en vecka med magsjuka, och förkylning och mycket att göra, så var jag rätt dränerad på energi i går. Men jag behövde bara börja veckla ut kartan över Island, ta fram guideboken som det står Färöarna, Island och Grönland på och börja titta på bildspelet, så kom energin tillbaka. Hur min hesa stämma klarade av att prata nästan oavbrutet i 1,5 timma kan jag inte förklara, men det spelar ingen roll för jag känner mig fulladdad igen, efter en rätt miserabel vecka.

Ämnet var sommarens segling Göteborg-Island med Celeste, och de som lyssnade var medlemmarna i Göteborgs Qvinnliga Segel Sällskap (GQSS). Vi konstaterade gemensamt att för att vara modig, då behöver man övervinna en rädsla. För jag får ofta höra att jag är en tuffing, som är ruskigt modig. Speciellt modig skulle det vara att segla till Island. Visst kan jag fundera över om jag skall göra si eller så, och jag kan vara orolig för saker jag inte kan påverka, men jag är väldigt sällan rädd, och speciellt inte för att segla med Celeste till Island med en mycket kompetent besättning.

Konsekvensen av detta är att eftersom jag sällan är rädd, så är jag sällan riktigt modig enligt mitt sätt att se det. Så då tänkte jag för mig själv under kvällen, att jag skall minsann ge mig på några av mina rädslor, för jag vill också känna mig modig.


GQSS medlemmar har glöggkalas
Jag fick inspirerande pratstunder efter föredraget med flera av medlemmarna i vår klubb. Vi hade ett kort extra årsmöte innan mitt föredrag och vi valde in en ny sekreterare och gjorde ett fyllnadsval för vår kassör. Det kändes fantastiskt bra, då jag har varit både vice ordförande och sekreterare sedan årsmötet i maj, och det har inte varit helt enkelt att hinna med.

Nu på morgonen kan jag konstatera att jag sovit riktigt gott för första gången på mycket länge. Kanske var det energikicken från föredraget, kanske var det mitt beslut om att jag skall bli mycket modigare som gjorde att sömnen äntligen infann sig.

För att bli mycket modigare i mitt liv skall jag arbeta på att ändra mitt eget beteende i många situationer för att saker och ting skall bli annorlunda, där krävs det mod av mig!

Hur modig är du? vad krävs det för att du skall bli lite modigare? För genom att bli lite modigare, då växer man som människa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen