torsdag 21 februari 2013

Så lite det behövs för att få mig att drömma...

Slussarna vid Fort Augustus, Loch Ness Skottland
...mig bort över havet! I kväll har jag varit och lyssnat på Bengt Tarre som berättade om årets seglingar med Celeste. Bilderna har jag sett ett antal gånger, och när filmen från Island rullande på skärmen var jag tillbaka ombord i tankarna.

En väninna till mig har bokat sig på Singel Malt Race, och jag blev oerhört inspirerad att följa med efter kvällens föredrag. Fast det är inte riktigt sant, jag har varit sugen på att följa med hela tiden, men det har varit annat som varit planerat. Men med tanke på att några andra planer har blivit ändrade, så vore det toppen att få chansen att segla iväg i maj.

Rask plockade jag fram bilderna från 2004 när jag kom hem, och drömde mig tillbaka till seglingen Shetland, Fair Isle, Orkney, Inverness och in till Fort Augustus för att sedan vända tillbaka till Inverness, Där byttes hela besättningen förutom skepparen och jag, Sedan seglade vi hem via Norge. Det var en fantastisk resa men stora naturupplevelser. Så den kommande seglingen Single Malt Race, skulle vara fantastiskt att få uppleva. Den som lever får se vad som händer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen