söndag 3 mars 2013

I teorin är det enkelt

Inte svårt alls, i teorin

Det faktiskt tämligen simpelt, eller mera riktigt vår lärare Carl Peter Carlsson är mycket duktig på att framställa kappseglingsreglerna oerhört enkelt. När han dessutom satta igång hela salen att med exemplifiera regel 10-13 med armrörelse, då var det många goa skratt, och en och annan fattade nog reglerna på ett helt annat sätt.
Jag såg fram emot två utmande dagar, och när vi nu bara är på halvtid, då är det enkelt. Jag kan gissa att jag kommer få en och annan kommentar på att jag tycker att det är enkelt. Men en sak är jag säker på, det gäller att ju flera timmar jag har i båten, desto bättre går det. Så är det nästan alltid......

Vem väjer? Enkelt, eller hur?

I går var det enkla saker som väder, och väjningsregler. För visst vet du vem som har företräde på bilden ovan, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen