måndag 1 juli 2013

...gäller det bara att bestämma sig?



I dag kom det ett twitter från Olof Röhlander:

“@olofrohlander: Önskar du saker var annorlunda? Förändring är bara ett beslut bort.”

Jag läste och citerade hans twitter med tillägget "Kloka ord, det gäller bara att jag bestämmer mig!"

Men funderingen är om varför det är svårt för mig att få genom förändringar som jag verkligen vill genomföra?

  • Sakta ner farten i livet- det är ju bara att säga nej när folk frågar om jag vill och kan göra...
  • Göra det som jag njuter av mer och oftare...., där rök det där med att sakta ner farten....
  • Träna mera, umgås mera med vännerna, där går det en del tid.....
 Då borde jag arbeta mindre? När jag kommit så långt i mina tankar , då läste jag ett inlägg på Facebook från Siv Thuresdotter som driver Qoola Qvinnor:
Oh My God vad jag älskar mitt jobb! Önskar alla skulle få uppleva denna känsla åtminstone någon gång då och då - eller ännu hellre - varför inte varje dag?! Jag... är glad att jag tog steget och vågade säga upp mig från min heltidstjänst för tre år sedan, ett helt nytt kapitel startade då i mitt liv. Jag glad att jag hade modet att tro på mina drömmar och att lita på min egen förmåga att göra verklighet av mina idéer - även om rädslan att misslyckas och rädslan att inte räcka till många gånger funnits där. Så mitt råd till dig är: Låt inte rädslan styra din val!

Det finns ett uttryck som säger att om man inte vet vart man skall, då kommer man aldrig fram till målet. Så vad är då målet och vad kostar det att komma dit? Ja, det funderar jag över just nu, det kanske du gör också? För när jag har funderat klart, då är det bara att jag bestämmer mig, eller hur?
  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen