onsdag 3 juli 2013

...vad gör jag med tiden?

tiden forsar fram, eller.....

Går tiden fortare helt plötsligt? Eller är jag inte lika bra på att utnyttja tiden som jag varit förut?

Bruka eller missbruka tiden? Skall jag boka in intressanta föreläsningar redan nu, eller skall jag vänta och bara gör det som faller mig in? 

Listan över planerade projekt, ideer till projekt och idéer som jag inte vet vad det skall bli av ännu, den fylls ständigt på. Så det där med att drälla runt och vara spontan, det är nog min sämsta gren. Funderar på att åtminstone göra en ansats att skapa mer spontan tid. Det är då jag skall njuta av att rena ogräs eller lacka trädetaljer på båten lite oplanerat, inte ticka av min lista med samma innehåll.

Mer tid att tänka, kan det vara bästa sättet att utnyttja tiden? Tiden är mycket demokratisk på ett sätt, alla har 24 timmar sju dagar i veckan. Sedan tar demokratin slut, någon får 3 månader att leva, andra mer än 90 år. Men det gäller inte att fylla livet med år utan med med mening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen