torsdag 29 augusti 2013

Grönare gräs...

Visst är det grönare på andra sidan?!

Visst har du hört utrycket att du inte skall tro att gräset är grönare på andra sidan. Underförstått, eller till och med mycket tydligt uttryckt betyder det att du inte skall tro att det är bättre på andra sidan, bara för att det ser bättre ut. Visst kan det vara så att det är bara fin yta utan innehåll men det kan lika gärna vara en gyllene möjlighet . Men får att få reda på att gräset är grönare på andra sidan, då måste jag se till att ta mig dit, då jag kan avgöra om det är grönare eller ej. Det gäller att släppa taget för att komma framåt, eller hur?

En duktig kvinnlig kappseglare som jag pratade med härom dagen, hon berättade vad hon sträcker sig efter, vad hon ville uppnå utanför kappseglingsbanan. Nu är hon på väg mot sitt mål, tack vara att hon vägar ta sig till den sidan som hon tycker är grönare. men jag är säker på att snart sätter hon upp nya mål, som hon kan sträcka sig efter. för hon arbetar med sig själv och ständig utveckling.



Det gäller att ha siktet inställt på horisonten. Foto: Ewa Luvö

Jag arbetar med mig själv, sätter nya mål och håller blicken långt bort vid horisonten, för att komma till det ställe där gräset är grönare. Vad gör du för att ta dig till ett grönare gräs?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen