torsdag 5 september 2013

Ny energi ....av Charlie

Det gäller att hålla rätt på plus och minus i livet

Jag anmälde mig till en föreläsning i våras -Balansekonomi. Charlie Söderberg, känd från Lyxfällan på TV skulle hålla föredrag om att leva ett liv i ekonomisk balans. Det kunde vara intressant, men kanske lite halvtråkigt då det säkert skulle vara mycket siffror. Det var helt fel! Det blev inget halleluja-möte, men många bra tankar under kvällen, men också en del jobbiga frågor, som det inte gick att ducka för.

Varför går jag upp ur sängen varje morgon? Vad driver mig?
Vad gör vissa människor framgångsrika?
Jobbar jag med det jag brinner för?
Vad är rikedom för mig?


Knepet är inte gå hem och låta allt smälta, utan att ta beslut som blir livsavgörande, om man inte redan hade gjort sina val sa Charlie. Även om jag har gjort några tydliga val nyligen, finns det fler val att göra, eller att låta bli att välja, det är också ett val.

När jag kom hem ringde telefonen, och då var det nya val som gällde. Efter ytterligare ett telefonsamtal tror jag att jag valde rätt igen.

Jag har fått ny energi av mina val, så det gäller att göra nya val, helat tiden och aldrig tro att valen är gjorda för evigt.  Så Charlie gav mig ny energi, på flera sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen