söndag 2 februari 2014

Vart tog bloggen väggen? Förklaringen är att.....




...det finns många andra forum att skriva i, och jag har också bara 24 timmar på dygnet, även om du kanske är en av dem som hävdar att jag måste ha tillgång till några extra timmar här och där, så är det inte. Efter en långdragen förkylning har äntligen orken och kraften kommit tillbaka, och det bästa med den förkylningen har varit att jag hunnit tänka mycket och länge, vad jag vill, orkar och hinner med.


Ja, frågan om vart bloggerskan har tagit vägen har kommit rätt ofta sedan julklappstipsen bara helt abrupt lade av mitten av december. Förutom att datorn kraschade och det tog nästan en vecka att få någorlunda ordning på datorn igen, så finns det lite annat att skriva.

Kustkanalen som nu går över från hobbyprojekt till ett riktigt företag, där hoppas jag kunna bidra mera.

Projektet att skriva utbildningsmaterial för utsjöskepparutbildningen enligt NFB:s anvisningar har startat, även om det går lite trögt. Det kan bero på att jag och de sju männen som är med i projektet alla har rätt mycket att göra, men det är ju precis därför de är engagerade i projektet. Sedan kommer säkert det projektet att svälla. Thomas Lundgren har satt upp en sida för projektet, som vi sakta men säkert skall fylla på. Under tiden kan du hitta Facebooksidan utsjöskepparutbildning där vi då och då lägger upp material. Sedan börjar snart vårens utsjöskepparkurs, där Thomas och jag lär ut bland annat längfärdssegling och tidvatten. Efter att ha tagit in 19 deltagare förra terminen, på de 12 platserna, så har vi  ändrat upplägget med större grupp och två lärare till gruppen, där har vi just nu lediga platser.

Skriva artiklar för olika båttidningar är också en mer konkret plan, om sedan tidningar kommer ut i pappersform eller som webbartiklar spelar ingen roll, och utvecklingen mot webben är tydlig.


Jag är numera navigationslärare, SRC-lärare, och din egen båtlärare på Sjöskolan på Beckholmen, men nej jag skall inte flytta till Stockholm, även om en och annan konkurrent i branschen säkert önskar det. Det blir navigationskurser och praktiska båtkurser i Göteborg med omnejd, vilket är fantastiskt roligt på många sätt. Att jag sedan blir kollega med Gerhard Chronholm igen är ett stort plus, och lägg därtill att jag blir kollega med  Milo Dahlmann, då kan vem som helst förstå att det här är kul!


Sedan har jag ett projekt att hitta flera skribenter till Göteborgs Kungliga Segel Sällskaps (GKSS) hemsida och Facebooksida, i min nya roll som ansvarig för styrelseledamot och ansvarig för Marknads- och informationskommittén. Men än så länge är det mest jag som försöker hålla koll på våra OS-seglare, matchracingseglarna, storbåtsseglarna och vad som händer i hamnen, och publicerar nyheterna på hemsidan.

Så ibland krymper tiden, och då stannar bloggen av, men du hittar mig på Stinas Informativa och Seglarmingel på Facebook.

Sedan är ju livet så mycket mera än segling, även om det inte verkar så i bland.

Vi syns någonstans i cyberspace, och kanske här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen