onsdag 3 december 2014

När jag som bäst behövde ....

Mot nya mål och en ny horisont
...inspiration och nya idéer så kom det som en skänk från ovan. Om man tänker på samma sätt varje gång, så får man samma resultat, det är en välkänd sanning. Jag känner verkligen att jag behöver skaffa mig nya visioner, inte trampa omkring i gamla hjulspår. Då kom det ett telefonsamtal och frågan jag fick gav mig ny energi.

Samma energi som skapas av att rikta fören på min båt mot en okänd horisont och främmande strand, nya områden att utforska, den energin kände jag började flöda inom mig. Att det var en seglande vän gjorde kanske sitt till, men helt klart kom energin tillbaka. Så med andra ögon och ny energi finns det nya möjligheter, trots en förkylning som inte vill ge sig, och en röst som inte riktigt bär, är det dags att sätta nya mål.

Det betyder att jag behöver segla mot nya horisonter oftare, för det är det som ger ny energi. Om sedan den horisonten numera är något så enkelt som en boj på en kappseglingsbana som skall rundas, eller om det betyder att kliva ombord på Celeste  eller Peristera och segla riktigt långt bort, det får framtiden utvisa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Leta i den här bloggen